Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

YouTube videoları gizlice yapay zeka eğitimi için kullanılıyor

Google’ın Gemini ve Veo 3 gibi video ve ses üreteci dahil olmak üzere yapay zeka modellerini eğitmek için YouTube videolarını kullandığı ve içerik üreticilerinin haberinin olmadığı ortaya çıktı.

Trump’tan ‘Tiktok’ kararı

ABD Başkanı Trump, sosyal medya platformu Tiktok’un engellenmesine dair kanunun uygulanmasını 90 gün süreyle erteleyen kararnameyi imzaladı.

Çin, Ay mekiği Mıngcou’nun “sıfır irtifa kaçış uçuşu testini” yaptı

Çin’in, 2030 yılında başlamayı planladığı insanlı Ay görevlerinde kullanacağı personel taşıyıcı mekiğinin “sıfır irtifa kaçış uçuşu testini” yaptığı bildirildi.

iPadOS 26 özellikleri ve tüm detaylar

iPad modelleri yeni güncelleme ile birlikte hem tasarım hem da birçok özelliğe kavuşurken, Mac kullanımına biraz daha yaklaşıyorlar. 

Elon Musk’ın siyasetle acı tanışması: Cumhuriyetçilerin Tesla’yı hedef alan yasasına öfke kustu

Musk, tasarıyı “iğrenç bir ucube” olarak nitelendirerek sert tepki gösterdi. Musk’ın Başkan Donald Trump’a yakınlaşma motivasyonları ve servetinin ana kaynağı olan Tesla’dan uzakta 130 gün boyunca özel bir hükümet çalışanı olarak zaman geçirmesinin …

Mandragora’nın merakla beklenen güncellemesi yayınlandı

Popüler aksiyon rol yapma oyunu Mandragora: Whispers of the Witch Tree için 1.5 sürüm güncellemesi yayınlandı. Geliştirici ekip tarafından yapılan açıklamada, bu güncellemeyle oyuna kapsamlı yenilikler ve hata düzeltmeleri eklendiği belirtildi …